Εκπαιδευτική Ενημέρωση #2#. Εορτή τριών Ιεραρχών, κριτήρια συγχωνεύσεων και 30ωρη παραμονή»

Εκπαιδευτική ενημέρωση #2#  24.01.2018

θέματα:

#Για την εορτή των Τριών Ιεραρχών στην ΠΕ

1. Ενημέρωση σχετικά με την Αξιολόγηση των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) και των μαθητευομένων του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας

2. Διαγωνισμός στη Στατιστική σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο για μαθητές Δ.Ε. από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ)

3. Τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων

4. Σχετικά με την 30ωρη εβδομαδιαία παραμονή των εκπαιδευτικών στα σχολεία

5. Αλλαγές την ΥΑ για τις Αθλητικές Δραστηριότητες στα Σχολεία

6. Έγκριση ελεύθερων βοηθημάτων Γαλλικής Γλώσσας μαθήματος Ειδικότητας του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας της Γ ́ τάξης Ημερήσιων & Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. σχ. έτους 2017-2018

7. Αντικατάσταση μελών του Α’ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

8. Τροποποίηση πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών Β/θμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

9. Προκήρυξη πλήρωσης θέσεων ευθύνης επίπεδου γενικής διεύθυνσης του υπουργείου παιδείας

10. Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (53ΕΣ/2018) για την πλήρωση της θέσης Τομεακού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς

11. Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (54ΕΣ/2018) για την πλήρωση της θέσης Τομεακού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας

12. Συγκρότηση επιτροπής για τη διερεύνηση μορφών συνεργασίας ανάμεσα στο πανεπιστήμιο και το τει δυτικής Μακεδονίας

13. Τα 10 ζητήματα που έθιξαν ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ

14. Νέα αναταραχή στον χώρο της Προσχολικής Αγωγής

15. Wi-Fi στις φοιτητικές εστίες

16. Η τεχνολογία αλλάζει την συμπεριφορά των εφήβων

17. Η Επισκόπηση του Τύπου

____________________________________________________________________

Για την εορτή των Τριών Ιεραρχών στην Α/θμια Εκπαίδευση 

Σε περίπτωση που δεν ψηφιστεί η τροπολογία να γίνει αργία η εορτή των Τριών Ιεραρχών ισχύει το Αρθρο 3 του ΠΔ 79/2017.
…………………………………………………………………………………………………………
2. Εορταστικές εκδηλώσεις στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία πραγματοποιούνται:
΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄
δ) στις 30 Ιανουαρίου, εορτή των Τριών Ιεραρχών. Σε περίπτωση που η 30η Ιανουαρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εορταστικές εκδηλώσεις λαμβάνουν χώρα την προηγούμενη Παρασκευή.
____________________________________________________________________

 

Αναλυτικά

1. Ενημέρωση σχετικά με την Αξιολόγηση των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) και των μαθητευομένων του Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας

Ενόψει του υπό έκδοση προεδρικού διατάγματος

Εγκύκλιος Φ4/96085/Δ4/19-1-2018 του Υπουργείου Παιδείας

Σε συνέχεια των σχετικών εισηγήσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και της υπ ́ αριθμ. πρωτ. Φ4/227407/Δ4/22-12-2017 εγκυκλίου ενημέρωσης σχετικά με την έκδοση νέου π.δ. με το οποίο ρυθμίζονται θέματα αξιολόγησης:

(α) των μαθητών των ΕΠΑΛ του ν.4386/2016,

(β) των μαθητών των Αυτοτελών Ειδικών Τμημάτων και των Τμημάτων Συνδιδασκαλίας του ν. 4473/2017 για τη Γ ́ τάξη Ημερήσιων ΕΠΑΛ του ν. 4186/2013 σχ. έτους 2017-2018,

(γ) των μαθητών της Δ ́ τάξης εσπερινού ΕΠΑΛ του ν.4186/2013 και (δ) των μαθητευόμενων του «Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας»

σας αποστέλλουμε νέα ενημερωτική εγκύκλιο βάσει του συνόλου των διατάξεων του προωθούμενου π.δ.

Επισημαίνεται ότι μεταξύ των διατάξεων του προαναφερθέντος π.δ. περιλαμβάνονται και διατάξεις, οι οποίες ρυθμίζουν θέματα αξιολόγησης με διαφορετικό τρόπο από τις αντίστοιχες διατάξεις του π.δ. 56/2016 (Α ́ 93), όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 42/2017 (Α ́ 68).

Το έγγραφο: http://www.minedu.gov.gr/news/32646-22-01-18-enimerosi-sxetika-me- tin-aksiologisi-ton-mathiton-tou-epaggelmatikoy-lykeiou-epa-l-kai-ton- mathitevomenon-tou-metalykeiakoy-etous-taksis-mathiteias

2. Διαγωνισμός στη Στατιστική σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο για μαθητές Δ.Ε. από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ)

Ηλεκτρονικές δηλώσεις συμμετοχής έως 2 Φεβρουαρίου 2018 Έγγραφο Φ15/7827/Δ2/17-1-2018 του Υπουργείου Παιδείας

Σκοπός του διαγωνισμού είναι να κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τη στατιστική επιστήμη, τον τρόπο παραγωγής και τη χρήση των επίσημων στατιστικών στην καθημερινότητά τους. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν νέες μεθόδους και εργαλεία για τη διδασκαλία της στατιστικής επιστήμης.

Δικαίωμα συμμετοχής στον διαγωνισμό έχουν ομάδες μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (δημόσιας και ιδιωτικής), των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, καθώς και του Γυμνασίου.

Η νικήτρια ομάδα του εθνικού διαγωνισμού από κάθε κατηγορία συμμετεχόντων θα συμμετάσχει, στη συνέχεια, στον «Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό στη Στατιστική», που θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά στην αγγλική γλώσσα, του μήνες Απρίλιο-Μάιο 2018.

Για εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής στον Διαγωνισμό, οι εγγραφές των ομάδων θα ολοκληρωθούν στις 2 Φεβρουαρίου 2018 (λήξη της προθεσμίας) μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του
Διαγωνισμού http://www.eso2018.eu/eso_GR/reg_index.do.

Διαβάστε το έγγραφο – Γενικοί κανόνες του διαγωνισμού – Ο ιστότοπος του διαγωνισμού: http://dide.flo.sch.gr/site/?p=21964

3. Τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων

Τι αναφέρει η διάταξη που θεσπίστηκε πρόσφατα

Άρθρο 246 του ν. 4512/2018 (ΦΕΚ 5/Α/17-1-2018)

1. Στο άρθρο 11 του ν. 1966/1991 (Α ́ 147) προστίθεται παρ. 6 ως εξής:
«6. Με την επιφύλαξη της παραγράφου 5, οι υπουργικές αποφάσεις των παραγράφων 2 και 4 που αφορούν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων εκδίδονται ύστερα από γνώμη των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, η οποία υποβάλλεται στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων έως το τέλος Νοεμβρίου κάθε έτους, ύστερα από εισήγηση των Διευθυντών Εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται έως το τέλος Οκτωβρίου και η οποία λαμβάνει υπόψη τα ακόλουθα κριτήρια, βεβαιώνοντας και τα αντίστοιχα πραγματικά δεδομένα:

α) την οργανικότητα, προκειμένου για σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν. 1566/1985 (άρθρο 4, παράγραφος 6)

β) το υφιστάμενο μαθητικό δυναμικό, καθώς και το προβλεπόμενο για τα επόμενα σχολικά έτη,

γ) τον αριθμό των μαθητών της σχολικής μονάδας που θα προκύψει από τη συγχώνευση,

δ) τη συστέγαση στο ίδιο κτήριο ή συγκρότημα κτηρίων σχολικών μονάδων ίδιου τύπου και βαθμίδας,

ε) τη δυνατότητα στέγασης της σχολικής μονάδας που θα προκύψει από τη συγχώνευση,

στ) τον αριθμό των μεταφερόμενων μαθητών,

ζ) τις δυνατότητες μεταφοράς των μαθητών, με βάση τη χιλιομετρική απόσταση της μεταφοράς, καθώς και τις ιδιαίτερες γεωγραφικές και κλιματολογικές συνθήκες και

η) τις ιδιαίτερες κοινωνικές και δημογραφικές επιπτώσεις,

θ) το χρόνο μετακίνησης και την ύπαρξη ή πρόβλεψη μέσων μεταφοράς από και προς τις σχολικές μονάδες δεδομένου ότι κατά κανόνα ο μέγιστος χρόνος της κάθε μετακίνησης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα τριάντα (30) λεπτά.

Οι ανωτέρω υπουργικές αποφάσεις εκδίδονται έως το τέλος Δεκεμβρίου κάθε έτους και ισχύουν από το επόμενο σχολικό έτος.».

2. Κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας παραγράφου, οι προθεσμίες που προβλέπονται στην προηγούμενη περίπτωση καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που θα δημοσιευτεί δύο μήνες μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.

Ο νόμος 4512/2018 σε ΦΕΚ: http://dide.flo.sch.gr/site/?p=21960 ______________________________________________

Τι αναφέρει η παρ. 5 του άρθρου 11 του ν. 1966/1991 (Α ́ 147), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 15 άρθρου 59 του Ν. 3966/2011 (ΦΕΚ 118/Α/24-5- 2011) :
«5. Για τα θέματα των προηγούμενων παραγράφων γνωμοδοτεί το δημοτικό συμβούλιο. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι σχετικές διατάξεις του ν. 1566/1985.»

4. Σχετικά με την 30ωρη εβδομαδιαία παραμονή των εκπαιδευτικών στα σχολεία

Τι αναφέρει η διάταξη που θεσπίστηκε πρόσφατα Άρθρο 245 του ν. 4512/2018 (ΦΕΚ 5/Α/17-1-2018)

Η παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α ́ 167) αντικαθίσταται ως εξής:
«8. Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 του Κεφαλαίου ΣΤ ́ του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, η καταχώρηση-ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων

προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, η τήρηση βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Με την επιφύλαξη της περίπτωσης α ́ της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 2721/1999 (Α ́ 112), από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσεται ο γονέας παιδιού μέχρι δύο ετών.».

Ο νόμος 4512/2018 σε ΦΕΚ: http://dide.flo.sch.gr/site/?p=21958 —————————————————————————————————————

—————-

Τι αναφέρει η παρ. 2 του Κεφαλαίου ΣΤ του άρθρου 11 του Ν. 1566/1985 :

«2. Ο σύλλογος των διδασκόντων συνεδριάζει, ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του, τακτικά τουλάχιστο μία φορά πριν από την έναρξη των μαθημάτων και μία φορά στο τέλος κάθε τριμήνου και έκτακτα, όταν το κρίνει σκόπιμο ο πρόεδρος ή το ζητήσει εγγράφως για συγκεκριμένα θέματα τουλάχιστον το ένα τρίτο των μελών του. Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων.»

————————————————————————————————————— —————-

Τι αναφέρει η περίπτωση α ́ της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 2721/1999 (Α ́ 112):
«2. Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης, υπάγονται στις διατάξεις του ν. 2683/1999 «Κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων πολιτικών Διοικητικών και υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 19/Α) από την ημερομηνία ισχύος του με την επιφύλαξη των ρυθμίσεων των επόμενων περιπτώσεων και με εξαίρεση τα θέματα τα οποία ρυθμίζονται από ειδικές γι’ αυτούς διατάξεις:
α) Οι μητέρες τακτικοί εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέγουν τη χορήγηση άδειας εννέα (9) μηνών με αποδοχές για ανατροφή παιδιού του άρθρου 53 ή τις διευκολύνσεις της παραγράφου 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167/Α) και του άρθρου 30 παράγραφος 14 του ν. 2083/1992 (ΦΕΚ 159 Α).»

5. Αλλαγές την ΥΑ για τις Αθλητικές Δραστηριότητες στα Σχολεία

Απόφαση 9712/Δ5/19-01-2018 (ΦΕΚ 80/Β/22-1-2018, ΑΔΑ: ΩΒΤ34653ΠΣ-ΜΘΥ) του Υπουργείου Παιδείας

Το Κεφάλαιο 7.9. ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΙ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ της αριθ. πρωτ. 190677/Δ5/10-11-2016/ΦΕΚ 3754/Β/2016 Υ.Α. όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αντικαθίσταται ως εξής:
Η χώρα μας, ως μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού (I.S.F.), δύναται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων να συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκούς και Παγκόσμιους σχολικούς αγώνες που διοργανώνονται από την ως άνω Ομοσπονδία. Στην εν λόγω απόφαση ορίζονται και τα αθλήματα για τον ορισμό των οποίων απαιτείται η προγενέστερη διοργάνωση

Πανελλήνιων Σχολικών Αγώνων. Για την έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης απαραίτητη προϋπόθεση είναι η έγκριση της ανάλυσης κόστους συμμετοχής στους εν λόγω αγώνες από τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Στο Κεφάλαιο 17.6 της αριθ. πρωτ. 190677/Δ5/10-11-2016/ΦΕΚ 3754/Β/2016
Υ.Α. όπως τροποποιήθηκε και ισχύει προστίθεται η παράγραφος:
«Σε περίπτωση αδυναμίας για αντικειμενικούς λόγους συγκρότησης της Κ.Ο.Ε.Σ.Α.Δ. η αρμόδια Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ., σύμφωνα με το άρθρο 29 του Π.Δ. 114/2014, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, οργανώνει και προκηρύσσει με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων τους Πανελλήνιους Σχολικούς Αγώνες Λυκείων και κάθε άλλη σχολική αθλητική δραστηριότητα.
Μέχρι τη συγκρότηση σε σώμα της Κ.Ο.Ε.Σ.Α.Δ. το έργο της Επιτροπής, όπως περιγράφεται στην αρ. πρωτ. 190677/Δ5/10-11-2016/ΦΕΚ 3754/Β/2016 Υ.Α.όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, υλοποιείται από την αρμόδια Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων συγκροτούνται:
α) άμισθη Πενταμελής Επιτροπή εντός της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. και Δ.Ε. με έργο την κλήρωση της Β ́ και Γ ́ φάσης των Πανελλήνιων Αγώνων Λυκείων. Η Επιτροπή αποτελείται από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής, ως Πρόεδρο και τέσσερα (4) μέλη από τις λοιπές Διευθύνσεις της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. και Δ.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Χρέη Γραμματέα στην ανωτέρω Επιτροπή εκτελεί υπάλληλος ο οποίος υπηρετεί στη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
β) κάθε άλλη άμισθη Επιτροπή, όπου απαιτείται, για την ομαλή διεξαγωγή και ολοκλήρωση των Πανελλήνιων Αγώνων Λυκείων.

Το Κεφάλαιο 19 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ της αριθ. πρωτ. 190677/Δ5/10-11- 2016/ΦΕΚ 3754/Β/2016 Υ.Α. όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αντικαθίσταται ως εξής: Η παρούσα δύναται να συμπληρωθεί ή να τροποποιηθεί με Απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων έπειτα από εισήγηση της Κ.Ο.Ε.Σ.Α.Δ. και σε περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας συγκρότησής της έπειτα από εισήγηση της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. και Δ.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Διαβάστε τη τροποποιητική ΥΑ στη Διαύγεια – Διαβάστε την τροποποιητική ΥΑ σε ΦΕΚ: http://dide.flo.sch.gr/site/?p=21956

Η ΥΑ 190677/Δ5/10-11-2016/ΦΕΚ 3754/Β/2016 Υ.Α. διορθώθηκε στο ΦΕΚ 4561/Β/30-12-2016

6. Έγκριση ελεύθερων βοηθημάτων Γαλλικής Γλώσσας μαθήματος Ειδικότητας του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας της Γ ́ τάξης Ημερήσιων & Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. σχ. έτους 2017-2018

Η εγκύκλιος: http://dide.ira.sch.gr/ekpaideytika/180122122922ekp180122a.pdf

7. Αντικατάσταση μελών του Α’ Τμήματος του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Η απόφαση:

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%9E3%CE%9E4653%CE%A0%CE%A3- %CE%9648?inline=true

8. Τροποποίηση πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών Β/θμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Τροποποίηση των αριθμ. 190093/Ε2/06-11-2017 (ΑΔΑ: 75ΥΚ4653ΠΣ-ΛΑΣ) και 218302/Ε2/12-12-2017 (ΑΔΑ: 6ΚΡ64653ΠΣ-ΠΟΦ) και Υ.Α. πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών Β/θμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σχολικό έτος 2017/18» με κωδικό ΟΠΣ 5009815 του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020» για το διδακτικό έτος 2017-2018

Η απόφαση:

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%A07%CE%9E4653%CE%A0%CE%A3- %CE%A9%CE%9F7?inline=true

9. Προκήρυξη πλήρωσης θέσεων ευθύνης επίπεδου γενικής διεύθυνσης του υπουργείου παιδείας

ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΤ ́ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 84-86 ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ (Ν.3528/2007), ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕΙ

Η προκήρυξη:

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%96%CE%97%CE%A84653%CE%A0%C E%A3-25%CE%A5?inline=true

10. Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (53ΕΣ/2018) για την πλήρωση της θέσης Τομεακού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς

του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 6 και 7 του ν. 4369/2016 (Α’ 33), όπως ισχύουν

Η πρόσκληση:

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%99%CE%A8%CE%9E4653%CE%A0%C E%A3-%CE%98%CE%A5%CE%95?inline=true

11. Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (54ΕΣ/2018) για την πλήρωση της θέσης Τομεακού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας

του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 6 και 7 του ν. 4369/2016 (Α’ 33), όπως ισχύουν

Η πρόσκληση:

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%A9%CE%A614653%CE%A0%CE%A3- 1%CE%9E3?inline=true

12. Συγκρότηση επιτροπής για τη διερεύνηση μορφών συνεργασίας ανάμεσα στο πανεπιστήμιο και το τει δυτικής Μακεδονίας

Η επιτροπή:

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A96%CE%9684653%CE%A0%CE%A3- %CE%93%CE%946?inline=true

13. Τα 10 ζητήματα που έθιξαν ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 19-01-2018 σύσκεψη των τριών εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (Δ.Ο.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε. – Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.). Μετά από έναν αναλυτικό και γόνιμο διάλογο οι εκπρόσωποι των Ομοσπονδιών συμφώνησαν ότι είναι κοινοί στόχοι του οργανωμένου κινήματος της εκπαίδευσης η διασφάλιση του δημόσιου και κοινωνικού αγαθού της Παιδείας και η αναγνώριση της σημασίας του λειτουργήματος που ασκούν οι εκπαιδευτικοί. Συμφώνησαν, επίσης, για την αναγκαιότητα κοινών δράσεων απέναντι σε πολιτικές που προωθούν αντεργατικές και αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις. Αναδείχθηκε, τέλος, η αναγκαιότητα για την πραγματοποίηση δυο, τουλάχιστον, κοινών συναντήσεων των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ετησίως για να καταγράφονται τα προβλήματα του χώρου και να υπάρχει, κατά το δυνατόν, κοινός βηματισμός και χάραξη σχεδίου δράσης.

Στο πλαίσιο της συζήτησης, οι Ομοσπονδίες έθιξαν ζητήματα, όπως:

  • –  Ο κίνδυνος εφαρμογής των προβλέψεων του Ο.Ο.Σ.Α. και των «θεσμών» για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, τις περαιτέρω συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων και την αξιολόγηση-χειραγώγηση,
  • –  η περαιτέρω επιδείνωση του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών,
  • –  η εμπορευματοποίηση της Παιδείας με τη θεσμοθέτηση του σχολείου τηςαγοράς (vouchers, ελεύθερη γονεϊκή επιλογή, παράδοση δημόσιων σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας στην τοπική αυτοδιοίκηση και σε Μ.Κ.Ο., εισβολή hedge funds, ή private equity funds στα ιδιωτικά σχολεία),
  • –  η λειτουργία, με ευθύνη της κυβέρνησης, των Κέντρων Μελέτης με παράνομα Φροντιστήρια στο δημοτικό,
  • –  η μετατροπή των Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Κέντρα Μελέτης με στόχο την εργασιακή εξαθλίωση των εκπαιδευτικών,
  • –  η απαράδεκτη κατάσταση με την έκδοση τίτλων σπουδών από ιδιώτες, χωρίς κανένα έλεγχο της πολιτείας, στον χώρο των Πληροφορικής και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών,
  • –  ο κίνδυνος πλήρους απόσυρσης της πολιτείας από τον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης,
  • –  η καθιέρωση Νέου τύπου Λυκείου,
  • –  το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας,
  • –  η ανάγκη άμεσης θεσμοθέτησης της δίχρονης, δημόσιας, δωρεάν,υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο από νηπιαγωγούς.14. Νέα αναταραχή στον χώρο της Προσχολικής ΑγωγήςΝέα αναταραχή στον χώρο της προσχολικής αγωγής και νέα σύγκρουση βρεφονηπιοκόμων-νηπιαγωγών προκαλεί η αιφνιδιαστική αλλαγή στο σχέδιο νόμου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, πριν από λίγες ημέρες, ανοίγοντας, ουσιαστικά, ξανά την πόρτα στην ενοποίηση προσχολικής αγωγής- εκπαίδευσης. Πρόκειται για τη μεταφορά του τμήματος των βρεφονηπιοκόμων (Τμήμα Προσχολικής Αγωγής) από τη Σχολή Υγείας στη Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, διαδικασία που αυτομάτως ταυτίζει το εν λόγω τμήμα με τα τμήματα των νηπιαγωγών (Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης). Η ανάφλεξη ήταν ακαριαία δεδομένης και της κακής σχέσης των δύο κλάδων, που έχουν συγκρουστεί πολλές φορές για τον ρόλο τους στην προσχολική αγωγή και ειδικά μετά τις περσινές εξαγγελίες για την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση (θέμα που δεν έχει κλείσει ακόμη).Τότε οι βρεφονηπιοκόμοι διεκδίκησαν ένταξη και αναβάθμιση μέσω του αιτήματος για ενιαία προσχολική αγωγή (0 έως 6 ετών), ενώ οι νηπιαγωγοί τις απαραίτητες διακρίσεις σε ηλικιακό φάσμα νηπίων (0-4 και 4-6 ετών), επαγγελματικό πεδίο (βρεφονηπιακοί σταθμοί-νηπιαγωγεία) και φυσικά επαγγελματικά δικαιώματα. Τα ίδια και τώρα. Οι βρεφονηπιοκόμοι πανηγυρίζουν για την υπαγωγή τους στην ίδια κατηγορία επιστημών με τους νηπιαγωγούς, ενώ οι τελευταίοι ανεβαίνουν «στα κάγκελα» διαμαρτυρόμενοι για την αυθαίρετη εξομοίωση.Οπως καταγγέλλουν, η αλλαγή αυτή φέρνει το εν λόγω τμήμα στο ίδιο επιστημονικό πεδίο με τις παιδαγωγικές σχολές και συγκεκριμένα στο 1ο Πεδίο των Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών, χωρίς, όμως, να είναι παιδαγωγικό τμήμα, προκαλώντας έτσι τεράστια σύγχυση σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο σπουδών και κατά συνέπεια τα επαγγελματικά δικαιώματα. Ειδικά σε ό,τι αφορά την Αττική, θα εμφανίζονται δύο τμήματα προσχολικής στο ίδιο επιστημονικό πεδίο, χωρίς σαφείς τις μεταξύ τους διακρίσεις.

    Ηδη η ΔΟΕ έχει ζητήσει από τον υπουργό Παιδείας συνάντηση εντός των επόμενων ημερών, καθώς το σχέδιο νόμου βρίσκεται στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή – όπου και έγινε η αλλαγή- και εντός των προσεχών ημερών προωθείται στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ώστε να συζητηθεί για να προχωρήσει στην

Ολομέλεια όπου και θα τεθεί σε ψηφοφορία.

15. Wi-Fi στις φοιτητικές εστίες

Στην άμεση εγκατάσταση δικτύου ασύρματης πρόσβασης (WiFi) σε όλες τις φοιτητικές εστίες, μέσω της Πράξης ΗΦΑΙΣΤΟΣ, προχωρούν τα Υπουργεία Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, με τη συνεργασία του Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ) και του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ).

16. Η τεχνολογία αλλάζει την συμπεριφορά των εφήβων

Πολύ καλύτερη ποιότητα ζωής απολαμβάνουν οι έφηβοι στη σημερινή εποχή:

http://www.tovima.gr/science/psychology-sociology/article/?aid=934617

17. Η Επισκόπηση του Τύπου

Η Επισκόπηση του Τύπου της Δευτέρας και του Σαββατοκύριακου:

http://www.minedu.gov.gr/news/32645-22-01-18-i-episkopisi-tou-typou-tis-defteras- kai-tou-savvatokyriakou

Η επισκόπηση του Τύπου της Παρασκευής: http://www.minedu.gov.gr/news/32633- 19-01-18-i-episkopisi-tou-typou-tis-paraskevis

Αυτά και καλημέρα

Νικηφόρος Α. Κωνσταντίνου

Μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ

Το κείμενο αυτό είναι για εσωτερική ενημέρωση μόνο

Όποιος δεν επιθυμεί την ενημέρωση αυτή ας αποστείλει κενό απαντητικό μήνυμα

Τηλ. Επικοινωνίας: 6974034113

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

You may have missed