- Αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ για το σύστημα επιλογής Διευθυντών των Σχολείων
Την ερχόμενη Παρασκευή, πιθανολογείται, ότι η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας θα εκδώσει την απόφαση σχετικά με την προσφυγή της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Εκπαίδευσης και 57 Διευθυντών Σχολείων,
στο ζήτημα της συνταγματικότητας και την νομιμότητας της κανονιστικής πράξης που αφορά τις επιλογές στελεχών σύμφωνα με το Νόμο 4327/2015 των «Μπαλτά-Κουράκη». Τόσο από το ΣτΕ όσο και από του Νομικούς που έκαναν την προσφυγή δεν έχει διαρρεύσει προς το παρόν καμία πληροφορία σχετικά με την απόφαση. Είναι σημαντικό γεγονός ότι και στην Ολομέλεια του ΣτΕ εισηγητής είναι ο ίδιος που ήταν και στο Γ τμήμα το οποίο ωστόσο είχε παραπέμψει την υπόθεση στην Ολομέλεια.
Υπενθυμίζεται ότι το Γ τμήμα του ΣτΕ, ομόφωνα: Α. Έκανε δεκτό το αίτημα του έννομου συμφέροντος όσων προσέφυγαν Β. Έκρινε ότι τίθενται σοβαρά ζητήματα συνταγματικότητας και νομιμότητας τα οποία και Γ. Παρέπεμψε για συζήτηση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας λόγω της κρισιμότητάς τους.
- Nτόμινο προσφυγών από καθηγητές Αισθητικής Αγωγής, Φυσικής Αγωγής και Πληροφορικής
Ντόμινο δικαστικών προσφυγών ξεκινά από ειδικότητες εκπαιδευτικών που πλήττονται από την αντιεπιστημονική και αντιεπαγγελματική υπουργική απόφαση του Ν. Φίλη ( ΦΕΚ για τη λειτουργία του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, Αρ.Φ. 1324, 11 Μαΐου 2016).
Ο Υπουργός Παιδείας έδωσε τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής (Θεατρική Αγωγή, Εικαστικά και Μουσική), της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής δεύτερη ανάθεση στους δασκάλους, προκειμένου να «μπαλώσει» με προχειρότητα τις τρύπες που προκάλεσε το ενιαίου τύπου σχολείο του θίγοντας εργασιακά δικαιώματα και κυρίως τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των παιδιών μας.
Η παραπάνω αντιπαιδαγωγική απόφαση προκάλεσε και την αντίδραση πανεπιστημιακών δασκάλων ενώ 44 σχολικοί σύμβουλοι έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας ότι η έλλειψη ειδικών γνώσεων σε συνάρτηση με τις υπέρμετρες απαιτήσεις κατά τη διδασκαλία μπορούν να επισύρουν μόνιμες βλάβες στην υγεία των μαθητών και στην ανάπτυξή τους.
- Αιτήσεις μόνιμων εκπαιδευτικών για θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων
Προθεσμία τριών ημερών έχουν στη διάθεσή τους μόνιμοι εκπαιδευτικοί, που πληρούν τις προϋποθέσεις, για να υποβάλλουν αίτηση απόσπασης σε θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) σε κέντρα φιλοξενίας. Οι αιτήσεις γίνονται ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος από σήμερα και καταληκτική ημερομηνία είναι η 28η Σεπτεμβρίου και ώρα 24.00. Οδηγίες για την εγγραφή και για την ηλεκτρονική υποβολή αίτησης απόσπασης περιγράφονται στο εγχειρίδιο χρήσης στη διεύθυνση https://opsyd.sch.gr.
- ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ: Χρονοδιάγραμμα προσλήψεων αναπληρωτών
Ενημέρωση του Αιρετού στο ΚΥΣΠΕ Β. Παληγιάννη.
- Έως το τέλος της εβδομάδας αναμένεται η πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών μουσικής και φυσικής αγωγής. Μέσα στον Οκτώβριο αναμένεται η Γ΄ φάση πρόσληψης δασκάλων-νηπιαγωγών και ειδικής αγωγής. Το ίδιο διάστημα θα πραγματοποιηθούν και προσλήψεις στις Δομές Υποδοχής για την εκπαίδευση των προσφύγων. Η Β΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών για παράλληλη στήριξη θα γίνει τέλος Οκτωβρίου. Σ’ ότι αφορά το θέμα που προέκυψε, με τις προσλήψεις αναπληρωτών στην παράλληλη στήριξη οι ενδιαφερόμενοι εκτός από ενστάσεις κατέθεσαν και υπόμνημα στη Δ/νση Προσωπικού κι αναμένεται απάντηση.
- Συνεδρίασε σήμερα 26-9-16 το Κ.Υ.Σ.Π.Ε. κι εισηγήθηκε τα παρακάτω: Μετατάξεις. Το Κ.Υ.Σ.Π.Ε. ύστερα από εισήγηση του προέδρου ανέβαλε για το επόμενο δεκαήμερο τη συζήτηση για την αποδέσμευση των 165 εκπαιδευτικών για μετάταξη σε θέσεις Ε.ΔΙ.Π.. Εισηγήθηκε θετικά για 14 αποδεσμεύσεις εκπαιδευτικών για μετάταξη σε διοικητικές θέσεις του ΥΠ.ΠΕΘ. II. Παραιτήσεις. Εισηγήθηκε θετικά και για τις 15 αιτήσεις παραιτήσεων εκπαιδευτικών για σοβαρούς λόγους. III. Αποσπάσεις. Απέρριψε 67 ενστάσεις – επανεξετάσεις συναδέλφων. Απέρριψε 6 αιτήσεις τροποποίησης απόσπασης εκπαιδευτικών που ανήκουν στην κατηγορία των “κατά προτεραιότητα” αποσπάσεων και έκανε δεκτή 1 αίτηση. Απέρριψε και τις 5 αιτήσεις τροποποίησης απόσπασης εκπαιδευτικών. Εξέτασε 239 νέες αιτήσεις και επανεξετάσεις και εισηγήθηκε θετικά για 16 αιτήσεις για σοβαρούς λόγους υγείας και 5 αιτήσεις ως συζύγους αναπληρωτών. Θετικά εισηγήθηκε και για 4 αιτήσεις συζύγων στρατιωτικών για ένταξη στις κατά προτεραιότητα αποσπάσεις. Έκανε δεκτές 28 αιτήσεις ανακλήσεων από τις 39 συνολικά που είχαν υποβληθεί.
Ανικανοποίητες παρέμειναν πολλές αιτήσεις απόσπασης εκπαιδευτικών αν και είχαν σοβαρούς λόγους υγείας και οικογενειακούς, με αποτέλεσμα ίσως πολλοί από αυτούς για πρώτη φορά να βρεθούν μακριά από τις οικογένειές τους με σημαντικές επιπτώσεις στον οικογενειακό τους προγραμματισμό
- Παρατηρήσεις για το Νέο Ολοήμερο (Ναούμ Ευαγγελόπουλος)
Έχουν επισημανθεί πολλά για το Νέου Τύπου Ολοήμερο Σχολείο όμως μπορεί ένας εκπαιδευτικός να έχει μία διδακτική ώρα προετοιμασία-μελέτη, σύμφωνα με το πρόγραμμα, σε ένα τμήμα 25 μαθητών από όλες τις τάξεις και να μπορεί να ανταπεξέλθει; Το βασικότερο πρόβλημα είναι «Η μεγάλη ανομοιογένεια ως προς τις τάξεις των μαθητών ανά ώρα». Στον παλιό τύπου ολοήμερο σχολείο χώριζες το τμήμα σε υποτμήματα ανά ώρα (μικρών – μεγάλων τάξεων) και μπορούσε ο εκπαιδευτικός να σταθεί στον παιδαγωγικό του ρόλο. Πλέον σε ένα ανομοιογενές (όλες οι τάξεις) τμήμα μαθητών είναι σχεδόν αδύνατο να επιτευχθεί ο σκοπός του ολοημέρου σχολείου.
Επίσης παρατηρούμε τη φετινή χρονιά πως όταν το ολοήμερο τμήμα δεν το έχει αναλάβει ένας εκπαιδευτικός αλλά 5 διαφορετικοί, στον πρωινό κύκλο να διδάσκουν 2 δάσκαλοι σχεδόν σε κάθε τάξη. Βλέπουμε ουσιαστικά μια «γυμνασιοποίηση» του δημοτικού σχολείου. Το θέμα είναι ότι έχουμε να κάνουμε με μαθητές ηλικιών 6-12 χρόνων και δεν συνίσταται παιδαγωγικά να εναλλάσσονται δάσκαλοι σε ένα τμήμα. Δυστυχώς το ίδιο συμβαίνει και στο Νηπιαγωγείο σε παιδιά ακόμα μικρότερων ηλικιών!!
Μπορείτε να το κατεβάσετε ως έγγραφο ΕΔΩ