Εκπαιδευτική Ενημέρωση #12#. Ξεκινά η αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου.

      1. Τα έσοδα των Σχολικών Επιτροπών φορολογούνται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα

      Α. Τα έσοδα που αποκτούν οι σχολικές επιτροπές και οι σχολικές εφορείες των μειονοτικών σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την εκμίσθωση των σχολικών κυλικείων, από την εκμίσθωση ιδιόκτητων ακινήτων τους ή και από τόκους καταθέσεων (πιστωτικούς τόκους), τα οποία και διατίθενται για την εκπλήρωση του μη κερδοσκοπικού σκοπού τους, είναι έσοδα που προέρχονται από κεφάλαιο και ως εκ τούτου αποτελούν αντικείμενο φορολογίας σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του ν. 4172/2013. Β. Επομένως, τα έσοδα αυτά φορολογούνται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα με βάση τις διατάξεις των άρθρων 47 και 58 του ν. 4172/2013 με συντελεστή 29% με έκπτωση του φόρου που τυχόν παρακρατήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 68 του ίδιου νόμου.

      1. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Το PISA δεν αποτελεί διαδικασία αξιολόγησης – Ξεκινά η αυτοαξιολόγηση του εκπ/κού έργου

      Το PISA δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών συστημάτων, σχολικών μονάδων ή εκπαιδευτικών συστημάτων σχολικών μονάδων ή εκπαιδευτικών. Αυτό ξεκαθάρισε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου με γραπτή απάντηση προς της Βουλή, ύστερα από σχετική ερώτηση Βουλευτή. Ο κ. Γαβρόγλου επαναλαμβάνει στην απάντηση ότι ήδη έχει εξαγγείλει την έναρξη μιας διαδικασίας αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στις σχολικές μονάδες με στόχο την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του Συλλόγου Διδασκόντων και συνεπώς της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, ώστε να απεμπλακεί η λειτουργία της από την καθηλωτική γραφειοκρατία. Ταυτόχρονα, σημειώνει ο κ. υπουργός, ήδη έχει ανακοινωθεί αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης.

      1. Την Παρασκευή η απόφαση του ΣτΕ για το σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης

      Την επόμενη Παρασκευή 10/2/2017 αναμένεται, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η δημοσίευση της απόφασης της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, για την αντισυνταγματικότητα της διαδικασίας επιλογής στελεχών εκπαίδευσης. Από την ημέρα της εκδίκασης της υπόθεσης (3 Ιουνίου 2016) στην Ολομέλεια του ΣτΕ πέρασαν οκτώ μήνες. Πρόκειται για μια υπόθεση όπου το τμήμα ομόφωνα έκρινε την αντισυνταγματικότητα στην κανονιστική πράξη του Νομοθέτη. Σημειωτέον ότι και στην Ολομέλεια είναι ο ίδιος εισηγητής που ήταν και στο τμήμα. Στα διοικητικά δικαστήρια εκκρεμούν ήδη προσφυγές , υποψηφίων για εκδίκαση, οι οποίες αναβάλλονται λόγω της επικείμενης δημοσίευσης της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το υπουργείο Παιδείας περιμένει και αυτό. όπως δηλώνει η πολιτική ηγεσία, την απόφαση, για να προχωρήσει στη διατύπωση της πρότασής του για τις επιλογές με δεδομένο ότι η θητεία των Σχολικών Συμβούλων είναι σε παράταση και η θητεία των Διευθυντών σχολικών μονάδων λήγει στις 31/7/2017.

      1. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Δεν καταλαβαίνω γιατί τα δικά μας παιδιά δεν μπορούν να μάθουν τις Γλώσσες με μια επάρκεια μέσα στο σχολείο

      Θέμα διδασκαλίας ξένων γλωσσών στα δημόσια σχολεία έθεσε ο υπ. Παιδείας Α. Δεν καταλαβαίνω γιατί τα δικά μας παιδιά δεν μπορούν να μάθουν τις Γλώσσες με μια επάρκεια μέσα στο σχολείο και αναγκαζόμαστε να έχουμε αυτήν την πολυσημία της δυνατότητας για να μαθαίνουμε τις Γλώσσες. Β. Καταλαβαίνω όλες τις δυσκολίες που έχουν οι εκπαιδευτικοί άλλα και πάλι τίθεται ένα πολύ σοβαρό θέμα εμπιστοσύνης στο δημόσιο σχολείο όπως και της μη υπονόμευσης αυτού του σχολείου και του προγράμματος του με άλλου είδους δραστηριότητες. Τα παραπάνω είπε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής , όπου συζητήθηκε εν μέσω αντεγκλήσεων το νομοσχέδιο «σκούπα» και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης και το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας «Με τις ρυθμίσεις που εισάγουμε μπορούμε και ενισχύουμε την προετοιμασία των μαθητών σε αυτά τα μαθήματα ενώ είναι απολύτως αυτοματοποιημένη η διαδικασία των εξετάσεων» τόνισε ο υπουργός Παιδείας και σημείωσε τα εξής: «Γνωρίζετε επίσης ότι έχουμε εξασφαλίσει αρκετά σοβαρές πιστώσεις από το ΕΣΠΑ και για την επιμόρφωση και για την ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής ως προς τα θέματα Γλωσσομάθειας».

      1. Προσλήψεις αναπληρωτών εκπ/κών για απασχόληση στις ΔΥΕΠ (Δομές Υπ/χής για την Εκπ/ση των Προσφύγων)

      Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει ότι για το σχολικό έτος 2016-2017 προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου 26 εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ02-Φιλολόγων, ΠΕ03-Μαθηματικών, ΠΕ70- Δασκάλων, ΠΕ06-Αγγλικής Γλώσσας και ΠΕ19-20-Πληροφορικής για απασχόληση σε ΔΥΕΠ στο πλαίσιο υλοποίησης της Δράσης «Ένταξη προσφυγοπαίδων, ηλικίας έως 15 ετών, στο Εκπαιδευτικό Σύστημα» του Εθνικού Προγράμματος Ταμείου Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης 2014-2020. Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν στις οικείες Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας από την Τρίτη 7 έως και την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2017, όπου και θα τοποθετηθούν με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης σε ΔΥΕΠ μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους. Ο πίνακας με τα ονόματα: http://www.minedu.gov.gr/eidiseis/26769-06-02-17-proslipseisanapliroton-ekpaideftikon-gia-apasxolisi-stis-dyep-domes-ypodoxis-gia-tin-ekpaidefsi-tonprosfygon-2

      1. Το Νομοσχέδιο που κατατέθηκε προς συζήτηση & ψήφιση για θέματα Εκπαίδευσης

      Το νομοσχέδιο: http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c8827c35-4399-4fbb-8ea6-aebdc768f4f7/9912635.pdf κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου «σκούπα» του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, της Εθνικής βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις», το οποίο περιλαμβάνει πολλές ρυθμίσεις και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το Σχέδιο Νόμου επειδή έχει την ένδειξη του ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝΤΟΣ θα συζητηθεί σε τρεις συνεδριάσεις στην Επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής τη Δευτέρα και Τρίτη και την Πέμπτη θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής. (σελίδα 16)

      1. Οι ρυθμίσεις για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών

      Η έναρξη ισχύος του ΠΔ 111/2016 για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης” (A΄ 45)» άρχεται από το σχολικό έτος 2017-2018. Κατ΄ εξαίρεση, για το σχολικό έτος 2016-2017, οι αιτήσεις μετάθεσης: α) των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα υποβληθούν εντός του μηνός Φεβρουαρίου 2017 και β) του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού θα υποβληθούν εντός του μηνός Μαρτίου 2017. Η εφαρμογή των διατάξεων του Προεδρικού Διατάγματος, από το επόμενο και όχι από το τρέχον σχολικό έτος , το υπουργείο Παιδείας κρίνει αναγκαία “προκειμένου να καταστεί δυνατή η προσήκουσα εφαρμογή των διατάξεών του από τη Διοίκηση και προκειμένου να προστατευθεί η δικαιολογημένη εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών”. Τι προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα 111/2016 Με νέο τροποποιητικό Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου Παιδείας, ορίζει ότι οι διατάξεις τους θα ισχύσουν απο το τρέχον σχολικό έτος, και αντικαθίσταται το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης α ́ της παραγράφου 8 του άρθρου 16 του Π.δ. 50/1996 Α ́ 45), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 του Π.δ. 39/1998 (Α ́ 43, διόρθωση σφάλματος Α ́ 262), και προστίθεται δεύτερο εδάφιο στην ως άνω περίπτωση α ́ ως εξής: «α) Οι σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δεκατρείς (13) κατηγορίες, τις Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ και οι σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε δώδεκα (12) κατηγορίες, τις Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ και ΙΒ, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των αρμοδίων Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων, τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων αυτών, οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμό- δια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα, με βάση τα παρακάτω κριτήρια (i) τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων, (ii) τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών, (iii) την οργανικότητα, (iv) την απόστασή τους από την έδρα του Νομού, (v) τις συγκοινωνιακές συνθήκες και (vi) το υψόμετρο Στην κατηγορία ΙΓ κατατάσσονται οι μονοθέσιες και οι διθέσιες σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που ανήκουν στην κατηγορία των δυσπρόσιτων.» Το δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης δ ́ της παρ. 8 του άρθρου 16 του Π.δ. 50/1996 (Α ́ 45) όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 1 του Π.δ. 39/1998 (Α ́ 43, διόρθωση σφάλματος Α ́ 262) αντικαθίσταται ως εξής: «Για κάθε έτος υπηρεσίας σε σχολεία Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ κατηγορίας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, υπολο- γίζονται 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 και 14 μονάδες μετάθεσης, αντίστοιχα».

Κατεβάστε το ως έγγραφο εδώ

εκπαιδευτική ενημέρωση #12#

You may also like