Έχουμε σκεφτεί πόσες ώρες δουλεύει ένας εκπαιδευτικός; Έχουμε αναρωτηθεί πώς είναι έτοιμος καθημερινά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα (45λεπτα) να διδάξει τους μαθητές συγκεκριμένες μαθησιακές γνώσεις;
Το λειτούργημα του εκπαιδευτικού δεν είναι απλό, εύκολο και προφανώς δεν μπορεί να το κάνει ο καθένας. Ο κάθε εκπαιδευτικός έχει στο τμήμα κατά μέσο όρο 20 μαθητές με διαφορετική γνωστική ικανότητα, διαφορετική κουλτούρα, διαφορετικά προβλήματα. Οι μαθητές δεν είναι μηχανές, έχουν αδυναμίες, προτερήματα, συναισθήματα. Δεν μπορείς να κάνεις ρυθμίσεις, να πατήσεις τα κουμπιά και να δουλέψουν. Είναι ζωντανοί οργανισμοί που αλληλεπιδρούν καθημερινά μεταξύ τους και με τον εκπαιδευτικό και τις πιο πολλές φορές αντιδρούν διαφορετικά ο καθένας.
«Ο κάθε μαθητής είναι μοναδικός»
Για να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να σταθεί στο λειτούργημά του πρέπει, όταν φύγει από τη σχολική μονάδα, να ετοιμαστεί για την επόμενη μέρα. Πρέπει να είναι έτοιμος να μεταδώσει γνώσεις και ταυτόχρονα να κάνει τους μαθητές του να θέλουν να μάθουν εντός 45 λεπτών. Δεν θέλει να μεταφέρει γνώσεις· αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να το κάνει ένας προτζέκτορας στη μέση μιας αίθουσας.
Με γρήγορους λοιπόν υπολογισμούς, ένας εκπαιδευτικός δουλεύει 6 ώρες ημερησίως-30 ώρες την εβδομάδα. Είναι όμως έτσι; Για να είναι έτοιμος να σταθεί δίπλα στους μαθητές του πρέπει να προετοιμαστεί για το κάθε μάθημα της επόμενης μέρας να διορθώσει γραπτά, να ετοιμάσει εργασίες-χειροτεχνίες-βίντεο. Όλα αυτά οφείλει να τα προσαρμόσει στις ξεχωριστές ανάγκες των μαθητών του, ώστε να τους κεντρίσει το ενδιαφέρον για αγάπη στη μάθηση.
Για να μπορέσει να ανταπεξέλθει σε όλα τα παραπάνω χρειάζονται καθημερινά δύο, τρεις και πολλές φορές τέσσερις ώρες προσωπικής εργασίας εκτός σχολικής μονάδας. Αυτό μεταφράζεται σε 45-50 ώρες εβδομαδιαίως.
«Στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού δεν λογίζεται ο χρόνος.
Ο χρόνος θα είναι πάντα λίγος στη δίψα των παιδιών για μάθηση»
«Ο φροντιστής-εμψυχωτής-εμπνευστής εκπαιδευτικός» έχει ένα από τα δυσκολότερα επαγγέλματα αλλά ταυτόχρονα έχει και τη μεγαλύτερη, σε ψυχικό επίπεδο, ανταπόδοση.