Οι Έλληνες δεν έχουν συνηθίσει να συζητούν

του Ναούμ Ευαγγελόπουλου

H προχειρότητα και ευκολία του τρόπου με τον οποίο νομοθετεί η Κυβέρνηση δημιουργεί προβλήματα στον κοινωνικό ιστό και τον αποπροσανατολίζει.

Χωρίς να εξετάζουμε αν αυτά που πράττει έχουν κατά βάση θετικές ή αρνητικές συνέπειες, ο τρόπος που το κάνει είναι καταλυτικός. Το πώς θα εφαρμοστεί μια νέα νομοθετική ρύθμιση και αν έχουν εξεταστεί όλες οι ενδεχόμενες στρεβλώσεις που μπορεί να δημιουργεί, αντί να λύνει, αποτελούν το πλειοψηφικό ποσοστό της αποδοχής της από την κοινωνία. Δεν αναφερόμαστε καθόλου στο «timing» και στα ΜΜΕ, γιατί όπως αποδεικνύεται το κάνουν ιδιαιτέρως καλά.

«Οι Έλληνες δεν έχουν συνηθίσει να συζητούν, γι’ αυτό αλληλοσφάζονται»

Ιωσήφ Στάλιν

Συζητήστε, εκφράστε απόψεις, επιχειρηματολογήστε και μην πράττετε για άλλους χωρίς τους άλλους. Το Υπουργείο Παιδείας φέτος άλλαξε τον τρόπο επιλογής σημαιοφόρων. Στο άκουσμα αυτής της αλλαγής υπήρξαν θετικές και αρνητικές αντιδράσεις από πολίτες, αιρετούς, συλλόγους και παρατάξεις. Οι σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πραγματοποίησαν τη νέα διαδικασία και κληρώθηκαν μαθητές της Στ΄ τάξης από το σύνολό της. Υπήρξαν διάφορες αντιδράσεις από μαθητές και γονείς αλλά οι εκπαιδευτικοί τις διαχειρίστηκαν. Να μη σταθούμε στο αν έπραξε σωστά ή όχι το Υπουργείο Παιδείας, αλλά να εστιάσουμε στον τρόπο με τον οποίο το υλοποίησε.

Τον Αύγουστο δημοσιεύθηκε το νέο ΠΔ για τη λειτουργία σχολικών μονάδων. Μέσα στις πολλές αλλαγές παρατηρήθηκε και η νέα διαδικασία για την Σημαία. Το Υπουργείο Παιδείας όφειλε:

  • Να θέσει το θέμα σε δημόσια διαβούλευση
  • Να καλέσει τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος και φορείς να καταθέσουν προτάσεις για το θέμα, αλλά και συνολικά για το νέο ΠΔ
  • Να οριοθετήσει χρονικά μια μεταβατική περίοδο
  • Να δημιουργήσει κίνητρα για την επίδοση των μαθητών

Να επισημάνουμε ότι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η διαδικασία αυτή παρέμεινε ως έχει. Τη Σημαία τη φέρει ο άριστος σε επίδοση μαθητής. Και εδώ αποκαλύπτεται όλη τους η στοχοθεσία..!

Γιατί η αλλαγή αυτή έγινε μόνο για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση;

Ίσως γιατί η πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης γίνει καθολική στο μέλλον αρχικά στα πρώτα βήματα της εκπαίδευσης και στη συνέχεια να επεκταθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Η επιστημονική επιτροπή, που συγκροτήθηκε από τον υπουργό Κώστα Γαβρόγλου, για τη μελέτη των μέτριων αποτελεσμάτων που φέρνουν οι Έλληνες μαθητές στον διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ, κατέδειξε, μεταξύ άλλων, ότι οι μαθητές δεν βελτιώνονται μέσω των παρατηρήσεων των εκπαιδευτικών, διότι η αξιολόγηση – βαθμολόγηση γίνεται μηχανιστικά και διεκπεραιωτικά.

Διακρίνουμε λοιπόν πόσο όμορφα συνδυάζουν τις ιδεοληψίες τους με ορθές παιδαγωγικές παρατηρήσεις!! Έτσι πιθανή άρνηση της κοινής γνώμης σε μία «ιδεοληπτική» νομοθετική ρύθμιση ισούται με άρνηση σε ενδεχόμενες ορθές παιδαγωγικές αλλαγές.

Έχουν το ταλέντο να πλέκουν εγκώμια και να αποπροσανατολίζουν τους πολίτες. Το θέμα είναι να «βλέπουμε τι κρύβεται πίσω από την κουρτίνα» όπως λέει και ένας φίλος…!

 

 

 

 

You may also like