Τη ενημέρωση μπορείτε να την κατεβάσετε ΕΔΩ
Ευχαριστώ όλους τους αιρετούς των ΠΥΣΠΕ Κ.Μακεδονίας & Λάρισας για την άμεση και άριστη συνεργασία τους.
Η Κεντρική Μακεδονία είναι η περιοχή που έχει «μπλοκάρει» σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες εκπαιδευτικών μετά την αλλαγή σε ενιαίου τύπου δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο και δεν ικανοποιείται καμία μετάθεση ή πραγματοποιούνται ελάχιστες.
Είναι σημαντικό να παρατηρήσουμε στο σύνολο τα κενά/πλεονάσματα σε μια περιοχή και όχι μόνο σε κάθε νομό. Αυτό, γιατί πολλοί συνάδελφοι επιλέγουν ως δεύτερη, τρίτη ακόμα και τέταρτη επιλογή όμορους νομούς της πρώτης προτίμησης. Έτσι για παράδειγμα:
Ένας εκπαιδευτικός με πρώτη επιλογή Θεσσαλονίκη ενδέχεται να βάλει στις προτιμήσεις του τους νομούς Κιλκίς, Χαλκιδικής, Πέλλας και Πιερίας. Ένας εκπαιδευτικός με πρώτη προτίμηση την Πιερία ενδέχεται να βάλει στις προτιμήσεις του τους νομούς Ημαθίας, Πέλλας και Θεσσαλονίκης. Ένας με πρώτη επιλογή το νομό Λάρισας (Θεσσαλία) ενδέχεται να βάλει στις προτιμήσεις του τους νομούς Πιερίας, Καρδίτσας (Θεσσαλία), Τρικάλων (Θεσσαλία).
Επίσης, ακριβώς για τον παραπάνω λόγο με την πάροδο των χρόνων πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν οργανικές σε όμορους νομούς και επιθυμούν να μετατεθούν. Αυτό απελευθερώνει και άλλες θέσεις και παρατηρείται το λεγόμενο DOMINO. Μπορεί σε ένα νομό που δεν έχει κενά να ικανοποιηθούν μεταθέσεις γιατί έφυγαν εκπαιδευτικοί για διπλανό νομό και άδειασαν θέσεις κ.ο.κ.
Είναι απαραίτητο να αναφέρουμε ότι ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ σύμφωνα με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και γίνονται ανάλογες εισηγήσεις στις Περιφερειακές Δ/νσεις Α/θμιας & Β/Θμιας. Όμως φιλτράρονται μέχρι να φτάσουν στο Υπουργείο Παιδείας το οποίο πέρσι ικανοποίησε τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών λαμβάνοντας υπόψη τα ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ/ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ.
Ποια είναι η διαφορά;
Σε μια σχολική μονάδα, για διάφορους λόγους, έχει δημιουργηθεί ένα λειτουργικό κενό/πλεόνασμα εκπαιδευτικού. Αν υπάρχει πλεόνασμα ο εκπαιδευτικός που θα κριθεί υπεράριθμος (πλεονασματικός) θα πάει σε άλλη σχολική μονάδα ή αν υπάρχει κενό ένας άλλος εκπαιδευτικός θα καλύψει το συγκεκριμένο κενό. Αυτό θα γίνει προσωρινά μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Αν η κατάσταση αυτή εκτιμάται ότι θα γίνει και τις επόμενες σχολικές χρονιές και έχει τάση «μονιμοποίησης» τότε το συμβούλιο (ΠΥΣΠΕ) εισηγείται τη νέα κατάσταση (υποβάθμιση ή αναβάθμιση οργανικότητας της σχολικής μονάδας) στα ανώτερα συμβούλια για να γίνει οργανικό κενό/πλεόνασμα.
Φέτος οι συνταξιοδοτήσεις ήταν ελάχιστες ωστόσο υπάρχουν οργανικά κενά/πλεονάσματα, σύμφωνα με τις Δ/νσεις Α/θμιας Εκπαίδευσης, με τα οποία πρέπει να γίνουν οι μεταθέσεις. Κάποια από αυτά συγκεντρωμένα σας τα παρουσιάζω στον παρακάτω πίνακα. Δεν γνωρίζουμε βέβαια ποια είναι τα «σχέδια» του Υπουργείου Παιδείας.
ΠΕ70 | ΠΕ60 | ΠΕ11 | ΠΕ06 | ΠΕ16 | ΠΕ05 | ΠΕ07 | ΠΕ32 | ΠΕ08 | ΠΕ19-20 | ΠΕ 70 ΕΙΔ. | ΠΕ 60 ΕΙΔ. | ΠΕ 11 ΕΙΔ | ΠΕ16 ΕΙΔ. | |
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΝ | -29 | -20 | -10 | -4 | 0 | – | – | -46 | -67 | -31 | -16 | 0 | 0 | – |
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΔΥΤ | 0 | -3 | 28 | 9 | -26 | 0 | 0 | – | – | – | -43 | -7 | 0 | – |
ΠΙΕΡΙΑ | -5 | -3 | 21 | 9 | -12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | -17 | -1 | 1 | 0 |
ΗΜΑΘΙΑ | -10 | -13 | 2 | – | -12 | – | – | – | – | – | 0 | 0 | 0 | – |
ΠΕΛΛΑ | -13 | -5 | 17 | -13 | -22 | 0 | – | 0 | – | 0 | -44 | -4 | 0 | – |
ΚΙΛΚΙΣ | 0 | -3 | 0 | 0 | -8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | -27 | -2 | 0 | 0 |
ΣΕΡΡΕΣ | -9 | – | – | – | -8 | – | – | – | – | – | -21 | -9 | – | – |
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ | -7 | 0 | -5 | -1 | -17 | 3 | 3 | – | – | – | -21 | -9 | – | – |
ΛΑΡΙΣΑ (ΘΕΣΣΑΛΙΑ) | -22 | -1 | 0 | 0 | -1 | – | – | – | – | – | -12 | -2 | – | – |